Ostře odmítám umělou redukci zdravotních pojišťoven: dopis řediteli ZP MV ČR Gajdáčkovi

Naprosto odmítám populistické lži ČSSD v čele s premiérem Sobotkou, senátorkou Gajdůškovou, ministrem Němečkem, jakožto dalšími členy této vlády České republiky. Proto zasílám otevřený dopis jako klient pojišťovny generálnímu řediteli.

 

Šetřit se musí, ale tam, kde to skutečně jde a kde se vyhazují peníze!

 

Vážený pane generální řediteli Gajdáčku

 

Musím se upřímně přiznat, že ve mně vzkypěla krev, když jsem od současné vlády slyšel: musíme do dozorčích rad najmenovat takové lidi, kteří by pracovali na zmenšení počtu (sjednocení) zdravotních pojišťoven!

Jakým právem toto může vyslovit vláda, jakým právem toto mohou vyslovit zástupci lidu? Neuvěřitelná arogance a drzost pohrdání občanem! A tomuto diktátu se nejen já, ale celá moje rodina odmítá podřídit. Ale jistě se ptáte, proč?

Jsme dlouholetými pojištěnci Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra České republiky neboli vaší pojišťovny. A musím osobně říci, že mě nezajímá prohlášení vlády, pokud: moje pojišťovna zajišťuje služby v plném rozsahu našich (rodina a příbuzní) potřeb, nemá evidentní potíže a nás, klienty, neomezuje v ničem, objektivně nám známém.

Prohlášení vlády bych pochopil, pokud: by moje pojišťovna musela dostávat další dotace z veřejných rozpočtů a hospodaření by bylo v katastrofálním stavu. Nebo, což pojištěnec vědět nemusí, k tomuto stavu by se hospodaření pojišťovny nezadržitelně blížilo. Avšak nic z toho mi není známo. Musím upřímně napsat, že nevyužívám dodatkových služeb, ale nikdy se mi nestalo, že bych já či někdo z okolí slyšel, že by byl někdo z příslušnosti k této pojišťovně na čemkoliv omezen. A to snad hovoří za vše.

Protože tento dopis píši jako otevřený, za více klientů a předpokládám, že si ho bude chtít na internetu přečíst více nejen vašich, dovolím si zjednodušeně popsat ještě dvě nepochopitelné věci. (Pokud bych se mýlil, prosím opravte moji tezi, nikoliv čísla, která jsou pouze jednoduchá a informativní.)

 

Vládní dokument: 1.6.4 Zdravotní pojišťovny a zdravotnická zařízení

Případné snížení počtu ZP bude realizováno až po projednání a se souhlasem koaličních stran.

Minulý týden se k tomuto dokumentu vrátili premiér Sobotka a ministr Němeček. A mezi jinými byla k redukci jmenována i pojišťovna MV. Zároveň byla vyslovena teze, které absolutně nerozumím.

Jestliže proteče deseti pojišťovnami 100 miliard Kč a na obsluhu (administraci) jsou ze zákona 2%, jaký bude rozdíl, když se sloučí v jednu a proteče jí oněch 100 miliard? Prostými kupeckými počty vychází, že z deseti pojišťoven je na jednu 10 miliard, tudíž na administrativu bude zajišťovat 200 milionů. Takže na deset pojišťoven budou celkem 2 miliardy. Pokud je sloučíme v jednu obří pojišťovnu s obřími pobočkami a s oněmi 100 miliardami, také vychází hodnota 2 miliardy. Prostě 2% jsou z objemu peněz a nikoliv ze státního rozpočtu. Nebo snad může jedna pojišťovna pracovat například s 0,5% rozpočtem a všemi službami?

 

Kde však vidím skutečné úspory za miliony pracujících?

Například: může mi někdo vysvětlit, když jdu ke svému ošetřujícímu lékaři, který zná mé všechny neduhy a překážky v práci, proč tytéž úkony za týden dělá opět závodní lékař, kterého hradím já, podnik a za státní zaměstnance stát, tudíž opět já? Já jako klient odmítám duplicitu hradit, odmítám platit zbytečného lékaře, který mi žádnou nadhodnotu nedá! Tady utíkají zbytečné peníze, zde jsou bezedné díry. A pokud to nařizuje Evropská unie, měl by zde být ministr zdravotnictví, aby tam někde daleko tyto nesmysly nechal zrušit. A na to, co je třeba k jakému úkonu v zaměstnání vyšetřit navíc, snad v době internetu nemusíme mít tisíce lékařů dalších závodních a tisíce poslíčků, kteří tyto zprávičky o tlaku a plochých nohách předávají!

Domnívám se, že by měla existovat pouze dvě kritéria. Hospodaření a spokojenost klientů. Nic víc nesmí do systému mluvit. A já, jako klient Vás žádám, pane generální řediteli, nemáte li od jiných klientů jiné poznatky, abyste za nás takto s ministrem zdravotnictví i naším jménem jednal. My jsme vaši klienti, my si platíme vaši službu, nikoliv nějaký ministr dnes Němeček, zítra bůhví kdo.

Vážený pane generální řediteli, jsem spokojen se Zdravotní pojišťovnou ministerstva vnitra a ostře odmítám jakékoliv chvilkové nápady chvilkového ministra zdravotnictví. Ministr jako služebník lidu se má nejdříve zeptat nás, českého občana a klientů té které pojišťovny, zda s tím souhlasíme (za předpokladu hospodaření) a teprve své politické strany. Nikdy naopak. A dnes, v době internetu snad průzkum není tak složitá a drahá věc, aby to pan ministr nevěděl.

 

Jinak jako klient přeji Vám a vám jako pojišťovně mnoho úspěchů, čímž samozřejmě „zištně ale poctivě“ přeji i sám sobě co nejlepší služby do dalších let.

 

Petr Pokorný

Komentáře

*
*
Překročil(a) jsi maximální délku komentáře o 0 znaků.
*  captcha
Nikdo nekomentoval.
 

PAŘÁT dnes   Přidejte si nás na Facebooku

 

 

Komodity a deriváty ze stránek Kurzy.cz

 

Zlato - graf ceny

 

RUB/CZK - graf kurzu
Kurzy měn ze stránek Kurzy.cz

Poslední komentáře

  • Ten, co to cáluje:

    A před měsícem mexickej červotoč?

  • Petr:

    Klídek a hadr na čelo - nějaký exot ho...

  • n:

    Vzali nám předsedu nebo nevzali.... https://www.nov...

  • *antibuzna*:

    Samozřejmě, že volby budou. Hnutí ANO...

  • n:

    Stačí si poslechnout poslední vysilání...