Cena ropy na světových trzích klesá na mnohaletá minima, benzín je na tom úplně jinak. Během minulého týdne se ropa dostala na nejnižší hodnoty od února 2009.
Ropa stojí stejně jako před šesti lety, benzín je ale o devět korun dražší
Vyštípali jsme ruský Lukoil, který tvrdě srážel ceny. Výsledek se dostavil. Ceny se skoro sjednotily! Bohužel na nejvyšší úrovni...
"Děkujeme" za sankce USA...
Pro pravdivost dodejme, že k tomu částečně přispívají i intervence ČNB, které by se měly už ukončit. Změna názoru? Nikoliv, přidáváme se k Václavu Klausovi a spol. z jednoznačného důvodu: v okamžiku, kdy ekonomika robusně nastartovala, pomáhá ČNB vládě k absurdnímu zadlužování a všichni rozhazují, jak šílení. Přitom i podle Keynese by se nyní měl dluh umazávat!
A co teprve potraviny!!
Dvě třetiny stejných potravin, které byly nakoupeny v Německu a posléze v České republice, jsou levnější v Německu. Dokládá to test Potravinářské komory. Navíc je nejen levnější, ale i kvalitnější.
V průměru se potraviny nakoupí v ČR skoro o čtvrtinu dráž než u západních sousedů. Komora testovala dvacet produktů. Ale totéž dokazují lidé z pohraničí, kteří raději nakupují v Německu za české platy a ušetří.
"Nejkřiklavějšími případem byly jahodová zmrzlina Carte ď Or, kde rozdíl činil téměř 37 procent, nebo tuňák v olivovém oleji Rio Mare s rozdílem 40 procent," uvedla mluvčí komory Dana Večeřová.
Upozornila, že například Kinder mléčný řez stojí o polovinu méně v Německu než v ČR.
Edizione speciale
Laboratorní testy pak dokázaly větší kvalitu německých výrobků, tvrdí komora. Ty německé obsahovaly například více masa nebo měly vyšší gramáž. Příklad je salámová pizza Dr. Oetker, která v české verzi obsahuje šest procent salámu (německá 12 procent), je o 10 gramů lehčí a vyrábí se v Polsku. (Pařát dnes může po zakoupení potvrdit)
"Český spotřebitel ale lehce získá dojem, že si kupuje něco speciálního, protože v ČR se tato pizza s mizivým obsahem salámu honosně nazývá Edizione speciale," podotkla mluvčí. (Tato informace ze Seznam.cz)
Potravinářská komora ČR se dlouhodobě snaží dokázat, že české obchodní řetězce mají vysoké marže a stojí za vyšší cenou výrobků. Naopak nadnárodní výrobci argumentují tím, že se snaží optimalizovat cenu pro klientaa že se snaží zohlednit regionální chutě konzumentů. Obchodníci zase tvrdí, že případné „horší“ složení preferují zákazníci kvůli nižší ceně.
Zpět na komentářeReakce na příspěvek
Děs, děs a děs. A dneska lidi mlčí! To najednou oslepli?